KAD NI STROGA DIJETA NE POMAŽE: Ova jednostavna formula će izračunati kako da jedete koliko hoćete i gubite kilograme u isto vrijeme

Dok na prva dva pitanja mogu da odgovore doktori i profesionalci, na treće ćete dobiti ogovor pomoću jedne jednostavne formule.


Svi znamo da moramo manje jesti i vežbati ako želimo da budemo u formi. Lako je razumeti šta znači “vežbati”, ali ljudi obično imaju problem sa onim “manje jesti”. Koliko bi trebalo jesti? Šta možete da jedete? Koliko kalorija dnevno smete da unesete? Dok na prva dva pitanja mogu da odgovore doktori i profesionalci, na treće ćete dobiti ogovor pomoću jedne jednostavne formule.

  1. 1 Miflin-Sent Džorova formula

    via

    1919. godine, američki naučnici Fransis Benedikt i njegov saradnik Džejms Haris, objavili su članak o bazalnom metabolizmu - količini energije potrebnoj telu u mirovanju da bi pravilno funkcionisalo. U članku postoji formula za računanje broja kalorija na osnovu težine, visine, starosti i pola. Kako su se uslovi života mnogo promenili u odnosu na vreme kada je objavljen ovaj članak, njihova formula je prilagođena 1990. godine od strane grupe naučnika među kojima su bili Mark Miflin i Sent Džor. Osnovni princip je isti, ali su se brojevi promenili. Akademija za ishranu i dijetetiku tvrdi da je ovo najtačnija formula od svih.
    Miflin-Sent Džorova formula izgleda ovako:

    - Za žene: (10 × težina u kilogramima) + (6.25 × visina u centimetrima) − (5 × godine) − 161
    - Za muškarce: (10 × težina u kilogramima) + (6.25 × visina u centimetrima) − (5 × godine) + 5

    Znači, 30-godišnja žena visoka 170 cm i teška 65 kg, izračunaće broj kalorija potreban njenom telu da normalno funkcioniše u stanju mirovanja na sledeći način:
    (10 × 65) + (6.25 × 170) — (5 × 30) — 161 = 1 401,5

    Formula uzima i fizičku aktivnost u obzir, pa ćete morati da pomnožite svoj rezultat određenim brojem:

    - Ako niste previše fizički aktivni i većinu vremena provodite sedeći, pomnožite rezultat sa 1,2.
    - Ako pomalo trčite ili vežbate 1-3 puta nedeljno, pomnožite rezultat sa 1,375.
    - Ako se umereno bavite sportom 3-5 puta nedeljno, pomnožite rezultat sa 1,725.
    - Konačno, ako je vaš posao vezan za fizičku aktivnost i vežbate barem dva puta nedeljno, pomnožite rezultat sa 1,9.

    Dakle, za gore pomenutu ženu koja trči nekoliko puta nedeljno, broj kalorija će iznositi
    1 401.5 × 1 375 = 1 927,06.
    Međutim, ako devojka vežba 6-7 puta nedeljno, njen dnevni unos će biti 1 401.5 × 1 725 = 2 417,6.

    Nastavak na sljedećoj stranici...


Choose A Format
Personality quiz
Series of questions that intends to reveal something about the personality
Trivia quiz
Series of questions with right and wrong answers that intends to check knowledge
Poll
Voting to make decisions or determine opinions
Story
Formatted Text with Embeds and Visuals
List
The Classic Internet Listicles
Countdown
The Classic Internet Countdowns
Open List
Submit your own item and vote up for the best submission
Ranked List
Upvote or downvote to decide the best list item
Meme
Upload your own images to make custom memes
Video
Youtube, Vimeo or Vine Embeds
Audio
Soundcloud or Mixcloud Embeds
Image
Photo or GIF
Gif
GIF format

Hey! Hvala što ste podijelili ovaj članak sa prijateljima!

Ne propustite najnovije i najpopularnije novosti.
Kliknite na LIKE i pratite nas na Facebooku.